Friday, March 27, 2009

OH MAMA..

On the way pegi kerja pagi tadi, aku dengar segmen "Secawan Kopi, Sepotong Kuih" kat Selangor.fm. Menceritakan bagaimana jerit perih seorang ibu tunggal membesarkan anak2, pagi menjadi nelayan di pantai petang mengambil upah di kampung, hampir hari terakhir hidup dia pun dia pesan pada anak2 dia, "Kalau mak pergi, korang jgn susah2", anaknye pelik, persoalan terjawab 2 hari selepas berpesan dia menyahut panggilan Ilahi. Dia tinggalkan surat yang berbunyi, "Anakku, dalam surat ini ada duit, uruskanlah pengebumian emak dengan duit itu. Bukan mak tak mau pemberian kamu, tapi mak telah berjanji, tidak akan menyusahkan anak2 sepanjang mak hidup dan juga mati mak." Begitu mulia hati seorang ibu yang tiada tolok bandingnye..segmen tu ditutup dengan lagu Sharifah Aini ni..yang membuatkan aku termenung panjang dalm kereta tadi.

2 comments:

areT said...

waw..lagu kak pah;)

Nurul said...

nuzai..aku kalu bab2 ibu ni makin sensitip skng..mayb sb aku dh mula rasa sikit2 payahnya dr zaman pregnant ni..kalu dh beranak esok mau aku nyesal terus time malas2 n lawan sikit mak masa muda2 dulu..huhuhuh

 
design by suckmylolly.com